Tylko w pierwszym półroczu 2020 roku wydatki na reklamę online wyniosły w Polsce 2,287 mld zł – dane IAB Polska i PwC AdEx. Od początku pandemii ruch w polskim Internecie wzrósł średnio o 30%, a zakupy online robi już 73 procent Polaków – wynika z raportu E-commerce w Polsce – Gemius dla e-Commerce Polska. Tylko do końca kwietnia w Polsce przybyło 1,7 tys. e-sklepów (wg analityków Bisnode). I choć obecnie większość reklamodawców wydaje mniej na kampanie reklamowe niż dotychczas, coraz więcej biznesów (nie tylko sklepów) inwestuje w reklamę online. Jak na tym tle wypada Google?
Spis treści
ToggleWedług analiz rynku z 2020 roku, w Polsce z Internetu korzysta 28,1 mln Polaków (dane za styczeń 2020 według analizy Gemius/PBI), z czego ponad 94% (czyli ponad 26 mln osób) wykorzystuje przy tym strony grupy Google.
Google ma prawie 75 proc. udziału w rynku wyszukiwarek. Użytkownicy korzystają z niej 3,5 miliarda razy, co oznacza, że co sekundę do wyszukiwarki tej spływa 2,5 miliona zapytań. (dane Interaktywnie.com)
A wszystko w głównej mierze dzięki zastosowaniu odpowiednich słów kluczowych, po wpisaniu których potencjalny klient może zobaczyć właśnie Twoją reklamę. Poza słowami kluczowymi, możesz docierać do odbiorców na podstawie ich stanu cywilnego, statusu rodzicielskiego, edukacji, posiadania mieszkania lub domu, zatrudnienia, a także zainteresowań, miejsc docelowych, które ostatnio odwiedzali (zapisywanych w lokalizacji telefonu), czy też Twojej konkurencji.
To dlatego, między innymi, przedsiębiorcy coraz częściej korzystają również z kampanii na własny brand. Ale o tym kiedy indziej.
Poza wymienionymi opcjami, za pośrednictwem Google Ads możesz skierować swoją reklamę do osób podobnych do Twoich odbiorców (coś w stylu tzw. odbiorców lookalike na Facebooku). No i na koniec najważniejsi, czyli wszyscy, którzy już odwiedzili Twoją stronę. No chyba, że ktoś nie zbiera list remarketingowych i nawet nie wie, ile traci. Ale to już temat na całkowicie osobny artykuł.
Przy konfiguracji kampanii dobrym rozwiązaniem jest dodatkowo połączyć konta Google Ads z wizytówką Google Moja Firma i podłączyć lokalizację swojej stacjonarnej siedziby do reklamy. Dzięki temu Twoje reklamy będą docierać w pierwszej kolejności do osób z Twojej okolicy.
Tak wygląda przykładowa reklama z lokalizacją oddziału firmy:
Większość firm rozpoczynając działania reklamowe zaczyna właśnie od kampanii w Google Ads. Dlaczego? Bo z nich od razu widzą efekty! W przeciwieństwie do działań seo, na efekty których trzeba trochę poczekać, w przypadku płatnych kampanii Google wystarczy założyć konto i skonfigurować reklamy Google, aby praktycznie w tym samym dniu ruszyć z promocją. To duże ułatwienie szczególnie dla początkujących firm, które chcą szybko pozyskać odpowiedni ruch na stronę (z Twojej grupy docelowej) i zacząć zarabiać. To również świetna okazja do ruszenia z ograniczonymi czasowo akcjami promocyjnymi. A dzięki dobraniu odpowiednich strategii stawek, z płatną reklamą możesz w łatwy sposób zająć pierwsze miejsca w wynikach wyszukiwania Google.
Korzystając z Google Ads masz do wyboru szerokie spektrum reklam: tekstowe, banerowe, produktowe, video (Youtube), które możesz kierować zarówno na wyszukiwarkę Google jak i sieci partnerskie (typu np. Onet.pl). Ta mnogość formatów umożliwia Ci dotarcie do konkretnych odbiorców (Twojej grupy docelowej) na różnych etapach poszukiwania informacji o produktach lub usługach, których rozwiązanie może stanowić właśnie Twoja oferta.
Oprócz najważniejszych atutów Google Ads, warto pamiętać, że każdą kampanię w Google można dostosować do konkretnych potrzeb Twojego biznesu. Przykładowo, masz ograniczony budżet, a wiesz że w dni robocze do południa masz największy ruch na swojej stronie i największe szanse na zakup lub kontakt ze strony klienta? Można zminimalizować zasięg kampanii do najlepiej konwertujących godzin i dni tygodnia. A może zależy Ci na pozyskaniu klientów z urządzeń mobile, bo stamtąd wpadają częściej zamówienia? W ustawieniach kampanii śmiało można skierować kampanie wyłącznie na komórki czy tablety i znacząco obniżyć przy tym stawki za kliknięcie.
Chcesz skupić swoje działania na konkretnej lokalizacji? Z Google Ads możesz promować swój biznes na obszar całego świata, kraju, miejscowości czy dzielnicy miasta, a nawet ograniczyć zasięg kampanii do 1 km od konkretnego miejsca na mapie.
Już rozumiesz, dlaczego tak wiele firmb korzysta z Google Ads? Czy osobiście znasz inny system, który w tak szerokim spektrum potrafi dotrzeć do osób szukających Twojej oferty online?
Początki moich kampanii reklamowych w Google można by porównać do sklepów z lat 80-tych. Rynek...
Kilka tygodni temu Google opublikował informację o nowej usłudze, jaką są bezpłatne reklamy produktowe w...
Nie martw się - nie zrobię Ci teraz wykładu o rodzajach stawek, ani o tym...
Alicja Gola2024-10-01Chciałabym serdecznie polecić Ewelinę - profesjonalistka z dużą wiedzą, zaangażowaniem i indywidualnym podejściem. Dzięki jej wsparciu moje projekty są teraz dopracowane i skuteczne. Bardzo doceniam jej cierpliwość, kreatywność i szybki kontakt. Zdecydowanie polecam!Anna Dębska2022-02-17Najlepsza specjalistka z jaką pracowałam w tym temacie 👍👍👍. Bardzo rzetelna, zaangażowana i cierpliwa szczególnie jak ktoś nie do końca rozumie temat. Bardzo polecam współpracę z p. Ewelina 🙂Trapper2021-10-19Jestem bardzo zadowolony ze współpracy z p.Eweliną. Zmiany, które wprowadziła w naszej kampanii Google Ads przyniosły efekty.Cezary Rutka2021-05-18Dopiero zaczynałem przygodę z Gooogle Ads i mnóstwo rzeczy było dla mnie niejasnych. Po udzieleniu dostępu do konta Google Ads Pani Ewelina szybko poustawiała wszystko zgodnie z moimi oczekiwaniami dorzucając od siebie kilka sztuczek które bardzo korzystnie wpłynęły na efektywność kosztową kampanii. To była dobra współpraca. Dziękuję :)Mateusz Rayzacher2021-03-15Ewelina to prawdziwy ekspert w swojej branży. Jej wiedza i profesjonalizm są na najwyższym poziomie. Z uporem i determinacją dąży do celu, którym jest sukces a jej sukces marketingowy przekłada się zawsze na wysokie zyski klienta co niniejszym potwierdzam i za wszystko dziękuję. Gorąco polecam!Anna Rayzacher2021-03-15Od lat współpracujemy z większymi i mniejszymi agencjami, które pozycjonują strony naszych Klientów. Nigdzie jednak nie doświadczyliśmy faktycznej opieki nad kampanią oraz poczucia, że firmie naprawdę zależy na sukcesie firmy. Ewelina wykazała się ogromną wiedzą, doświadczeniem, włożyła mnóstwo pracy oraz cierpliwości aby jak najlepiej skonfigurować kampanię. Osiągnęła fantastyczne efekty, dzięki czemu każdego dnia przybywają nam nowi klienci 👍👌 Zdecydowanie polecam każdej niezdecydowanej firmie 😊Tomasz Marciński2021-03-08PolecamKasper Kalfas2021-01-20Ewelina z chęcią pomogła mi doradzić w mojej taktyce marketingowej dot. branży fotowoltaicznej. Sprzedała mi wiele trików, które na pewno pomogą mi w biznesie online ;)Aleksandra Marcinkowska2020-11-25Miałam przyjemność pracować z Panią Eweliną i jestem bardzo zadowolona z naszej współpracy. Pani Ewelina wykonała swoją pracę bardzo dobrze, w krótkim czasie. Wzięła pod uwagę wszystkie moje uwagi i była bardzo pomocna w tworzeniu Google Ads. Stały kontakt z Panią Eweliną i jej dostępność pozwoliła na dopracowanie każdego szczegółu, a wykonana przez nią praca przeszła moje oczekiwania. Bardzo polecam współpracę z Panią Eweliną.