4 powody, dla których warto inwestować w Google Ads

4-powody-dla-ktorych-warto-inwestowac-w-google-ads

Tylko w pierwszym półroczu 2020 roku wydatki na reklamę online wyniosły w Polsce 2,287 mld zł – dane IAB Polska i PwC AdEx. Od początku pandemii ruch w polskim Internecie wzrósł średnio o 30%, a zakupy online robi już 73 procent Polaków – wynika z raportu E-commerce w Polsce – Gemius dla e-Commerce Polska. Tylko do końca kwietnia w Polsce przybyło 1,7 tys. e-sklepów (wg analityków Bisnode). I choć obecnie większość reklamodawców wydaje mniej na kampanie reklamowe niż dotychczas, coraz więcej biznesów (nie tylko sklepów) inwestuje w reklamę online. Jak na tym tle wypada Google?

Według analiz rynku z 2020 roku, w Polsce z Internetu korzysta 28,1 mln Polaków (dane za styczeń 2020 według analizy Gemius/PBI), z czego ponad 94% (czyli ponad 26 mln osób) wykorzystuje przy tym strony grupy Google. 

Google ma prawie 75 proc. udziału w rynku wyszukiwarek. Użytkownicy korzystają z niej 3,5 miliarda razy, co oznacza, że co sekundę do wyszukiwarki tej spływa 2,5 miliona zapytań. (dane Interaktywnie.com)

2. Z Google docierasz do konkretnych osób w chwili, kiedy szukają oferty takiej, jak Twoja

A wszystko w głównej mierze dzięki zastosowaniu odpowiednich słów kluczowych, po wpisaniu których potencjalny klient może zobaczyć właśnie Twoją reklamę. Poza słowami kluczowymi, możesz docierać do odbiorców na podstawie ich stanu cywilnego, statusu rodzicielskiego, edukacji, posiadania mieszkania lub domu, zatrudnienia, a także zainteresowań, miejsc docelowych, które ostatnio odwiedzali (zapisywanych w lokalizacji telefonu), czy też Twojej konkurencji.

To dlatego, między innymi, przedsiębiorcy coraz częściej korzystają również z kampanii na własny brand. Ale o tym kiedy indziej.

Poza wymienionymi opcjami, za pośrednictwem Google Ads możesz skierować swoją reklamę do osób podobnych do Twoich odbiorców (coś w stylu tzw. odbiorców lookalike na Facebooku). No i na koniec najważniejsi, czyli wszyscy, którzy już odwiedzili Twoją stronę. No chyba, że ktoś nie zbiera list remarketingowych i nawet nie wie, ile traci. Ale to już temat na całkowicie osobny artykuł.

Przy konfiguracji kampanii dobrym rozwiązaniem jest dodatkowo połączyć konta Google Ads z wizytówką Google Moja Firma i podłączyć lokalizację swojej stacjonarnej siedziby do reklamy. Dzięki temu Twoje reklamy będą docierać w pierwszej kolejności do osób z Twojej okolicy.

Tak wygląda przykładowa reklama z lokalizacją oddziału firmy:

3. Z Google możesz szybko objąć wysokie pozycje w wyszukiwarce Google

Większość firm rozpoczynając działania reklamowe zaczyna właśnie od kampanii w Google Ads. Dlaczego? Bo z nich od razu widzą efekty! W przeciwieństwie do działań seo, na efekty których trzeba trochę poczekać, w przypadku płatnych kampanii Google wystarczy założyć konto i skonfigurować reklamy Google, aby praktycznie w tym samym dniu ruszyć z promocją. To duże ułatwienie szczególnie dla początkujących firm, które chcą szybko pozyskać odpowiedni ruch na stronę (z Twojej grupy docelowej) i zacząć zarabiać. To również świetna okazja do ruszenia z ograniczonymi czasowo akcjami promocyjnymi. A dzięki dobraniu odpowiednich strategii stawek, z płatną reklamą możesz w łatwy sposób zająć pierwsze miejsca w wynikach wyszukiwania Google. 

4. Google dostarcza najszerszy wybór formatów reklamowych

Korzystając z Google Ads masz do wyboru szerokie spektrum reklam:  tekstowe, banerowe, produktowe, video (Youtube), które możesz kierować zarówno na wyszukiwarkę Google jak i  sieci partnerskie (typu np. Onet.pl). Ta mnogość formatów umożliwia Ci dotarcie do konkretnych odbiorców (Twojej grupy docelowej) na różnych etapach poszukiwania informacji o produktach lub usługach, których rozwiązanie może stanowić właśnie Twoja oferta.

Oprócz najważniejszych atutów Google Ads, warto pamiętać, że każdą kampanię w Google można dostosować do konkretnych potrzeb Twojego biznesu. Przykładowo, masz ograniczony budżet, a wiesz że w dni robocze do południa masz największy ruch na swojej stronie i największe szanse na zakup lub kontakt ze strony klienta? Można zminimalizować zasięg kampanii do najlepiej konwertujących godzin i dni tygodnia. A może zależy Ci na pozyskaniu  klientów z urządzeń mobile, bo stamtąd wpadają częściej zamówienia? W ustawieniach kampanii śmiało można skierować kampanie wyłącznie na komórki czy tablety i znacząco obniżyć przy tym stawki za kliknięcie.

Chcesz skupić swoje działania na konkretnej lokalizacji? Z Google Ads możesz promować swój biznes na obszar całego świata, kraju, miejscowości czy dzielnicy miasta, a nawet ograniczyć zasięg kampanii do 1 km od konkretnego miejsca na mapie. 

Już rozumiesz, dlaczego tak wiele firmb korzysta z Google Ads? Czy osobiście znasz inny system, który w tak szerokim spektrum potrafi dotrzeć do osób szukających Twojej oferty online?

Dodaj komentarz