Nie martw się – nie zrobię Ci teraz wykładu o rodzajach stawek, ani o tym od czego zależy budżet kampanii. To już zapewne masz za sobą. Powiem Ci natomiast, co sprawdza się w mojej codziennej praktyce i od czego zacząć, aby inwestycje łączyły się z zyskami a nie trudnym doświadczeniem pt. Dlaczego ja?! Przejdźmy więc do konkretu.
Załóżmy, że to Twoja pierwsza kampania na świeżo odpalonym koncie. W ofercie posiadasz trzy usługi. Na początek możesz ustawić jedną kampanię z 3 grupami reklam odpowiadającymi konkretnym usługom Twojej firmy.
Przykładowo, dla salonu kosmetycznego w wielkim uproszczeniu mogą to być następujące frazy:
Z kolei na przykład właściciele warsztatów samochodowych mają parcie na następujące usługi:
Aby kampania miała sens w swoich planach uwzględnij budżet wielkości min. 10 zł/dzień na każdą grupę reklam. Uwzględniając trzy rodzaje usług, Twój budżet na promocję usług wyniesie 30 zł dziennie. Chcąc reklamować swój biznes przez 30 dni, budżet całkowity na kampanię powinien oscylować w okolicach 900 zł. Jeżeli Twoje usługi nie obejmują weekendów i nie chcesz w tym czasie wydawać środków na promocję, możesz je pominąć w harmonogramie reklam. Wówczas koszt całkowity kampanii powinien się zamknąć w 600 zł.
Średnio już po dwóch tygodniach do miesiąca będziesz w stanie dokładnie sprecyzować, które usługi warto optymalizować pod kolejne działania reklamowe, a z których warto zrezygnować.
Promowanie produktów w Google wymaga nieco większego przygotowania. Mianowicie, aby móc przystąpić do promocji produktów, potrzebujesz na start konta Google Merchant Center, do którego podłącza się plik z listą produktów (tzw. feed produktowy). Jeśli potrzebujesz wsparcia w zakresie jego konfiguracji, zamów usługę poprzez ten formularz.
Konfiguracja konta Merchant Center i jego połączenie z Google Ads to pierwszy krok do sukcesu. Drugim jest konfiguracja samej kampanii.
I tu chwila namysłu: czy chcesz promować pełną ofertę, czy konkretne produkty? Czy w ofercie posiadasz produkty sezonowe, które warto obecnie wykluczyć? Czy chcesz nastawić się na promowanie konkretnej kategorii lub marek produktów? Po dokonaniu wstępnej analizy możesz przystąpić do ustawienia kampanii.
Uwzględniając, że lista Twoich produktów nie zawiera więcej niż 100 pozycji, możesz zacząć od budżetu wielkości min. 10-20 zł/dziennie. Przy bardziej rozbudowanych listach produktowych kampani zaplanuj proporcjonalnie wyższe budżety. Pamiętaj również, aby przy promowaniu produktów nie pomijać kampanii tekstowych, które przy dużej konkurencji potrafią przynieść lepsze wyniki niż kampania produktowa ponosząc przy tym niższe koszty pozyskania klienta.
Google i Meta oferują różne narzędzia do targetowania grup odbiorców. Oba systemy mocno różnią się...
Tylko w pierwszym półroczu 2020 roku wydatki na reklamę online wyniosły w Polsce 2,287 mld...
Początki moich kampanii reklamowych w Google można by porównać do sklepów z lat 80-tych. Rynek...