Masz już swoją biznesową stronę www, komplet tekstów, nieziemskie grafiki. Do tego wszystkie wymagane narzędzia są już podłączone i gotowe do działania. Z wypiekami na twarzy ruszasz więc na podbój nowej klienteli w Google. To, czy efekty przyjdą szybko czy nie, w dużej mierze zależy już od konfiguracji samych reklam. Ale na to, ile za nie zapłacisz wpływ mają jeszcze czynniki związane z ustawieniami na samej stronie, o których mało kto Ci wspomni po drodze. Dowiedz się, jak możesz już na starcie wpłynąć na koszt reklamy, aby przeniosła się ona na więcej wartościowych zamówień.
Spis treści
ToggleDostosuj nagłówki
To jedna z najistotniejszych kwestii, która wpływa na wyszukiwanie Twojej oferty w wyszukiwarce Google. Jeśli mądrze je rozplanujesz i dopasujesz do listy fraz zastosowanych w kampanii Google Ads, jakość Twojej strony docelowej wzrośnie, co z automatu obniży już koszt kliknięcia Twojej reklamy, którą Google uzna za adekwatną do zapytania użytkownika w Google.
Przykład:
Prowadzisz studio graficzne i interesuje Cię promowanie oferty na frazy związane z projektowaniem logo, a na stronie widnieje jedna podstrona z ofertą na wszystkie usługi. Wiedz więc, że z automatu wartość strony docelowej, do której kierujesz swoją reklamę z Google spada, a przez to spada jakość samej reklamy.
Rozwiązanie:
Dla każdej kategorii usług utwórz osobną podstronę z ofertą, przyporządkowując do niej nagłówek zgodny z frazą kluczową z reklamy. Tzn. jeśli w reklamie wykorzystujesz frazę: projektowanie logo, reklama ta powinna przenieść użytkownika na podstronę: Projektowanie logo, na której użytkownik znajdzie wszystkie niezbędne informacje dotyczące tylko i wyłącznie tej oferty. Dzięki temu nie tylko łatwiej będzie Ci analizować, które usługi cieszą się największą popularnością, ale również obniżysz koszt dotarcia do klienta zyskując dodatkowe środki na dalsze reklamy.
Postaw na wartościowe opisy stron docelowych
Nagłówki dodane. Teraz warto przyglądnąć się treści na stronie, do której prowadzi Twoja reklama. Upewnij się, czy odpowiada ona na zapytania użytkowników Google i zachęca do dalszego działania. Jeśli nie, zmodyfikuj tekst, który dobrze jeśli przy okazji zawierać będzie frazy kluczowe, pod jakimi reklamujesz swoją stronę w Google oraz uzupełniony zostanie o linki wewnętrzne do istotnych z punktu sprzedaży podstron. Dzięki temu algorytmy Google wychwytując z nagłówków oraz treści strony istotne z punktu użytkownika słowa klucze uznają Twoją stronę za wartościową do prezentacji jej swoim odbiorcom, którzy są w trakcie poszukiwania oferty taka, jak Twoja.
Przykład:
Jako projektant wnętrz chcesz promować swoje usługi w Google. Istotne jest więc, aby Twoja strona zawierała opis usługi, w którym zastosujesz frazy kluczowe zgodne z tymi, po których promujesz ofertę w Google Ads. Dla potwierdzenia swoich umiejętności i doświadczenia warto dołączyć do oferty galerie zrealizowanych projektów, które przybliżą odbiorcy Twój styl pracy i pokażą konkretne efekty. Do galerii projektów możesz kierować zarówno bezpośrednio z reklamy jak i poprzez linki wewnętrzne dołączone do strony z ofertą.
Utwórz osobne meta tagi
Meta tagi są istotne z punktu wyszukiwania w wynikach organicznych (naturalnych) w Google. Jeśli dobrze je skonstruujesz, masz większe szanse zaistnienia w Google nie tylko poprzez reklamę. Najważniejsze elementy stanowią sekcje: Title oraz Description, które powinny być tworzone stricte pod wyszukiwarkę. Co to oznacza?
Przykład:
Prowadzisz restaurację wegańską w Krakowie. Twój Title już na stronie głównej powinien widnieć w następującej postaci: Restauracja wegańska Kraków. Dla dodatkowego zakrojenia obszaru działania możesz dodać dzielnicę miasta lub zaznaczyć istotny obszar miasta, jak centrum, rynek, itp.. Z kolei sama fraza: Restauracja wegańska Kraków powinna się znaleźć również w Description strony, niekoniecznie w wersji dosłownej, ale jasno określającej rodzaj lokalu. Poniżej załączam przykład, jak poprawnie wykonać to zadanie:
Wykorzystaj atrybuty alt do swoich grafik
Atrybuty alt stanowią alternatywne opisy do grafik, które umieszczasz na swojej stronie www. Tak jak opisy usług, algorytmy Google śledząc witrynę analizują również obrazy rozmieszczone na stronie. Jeśli nie posiadasz opisu alternatywnego swojej grafiki, dla Google jest to równoważne z tym, że w ogóle nie posiadasz grafiki. A jeśli w atrybutach tych zawrzesz dodatkowo frazę kluczową, po której promujesz swój biznes w Google Ads, algorytmy będą jeszcze bardziej sprzyjać wysokim pozycjom w rankingach reklamy. Dodatkowo, poza reklamą, wykorzystanie atrybutów alt pomaga w wyszukaniu Twojej oferty również za pośrednictwem Grafik w wyszukiwarce Google. Zastosowanie atrybutów alt zyskuje szczególne znaczenie dla firm związanych z wizualną oprawą, jak: fotografowie, projektanci, graficy czy restauratorzy.