Prowadzisz swój biznes stacjonarnie? Ten artykuł powstał z myślą właśnie o Tobie! Dziś w 3 prostych krokach przedstawię Ci, jak zapewnić sobie bezpłatną reklamę dla firmy lokalnej w Google i wypromować swoją firmę online, tak aby przyciągnąć kogo trzeba do swojej siedziby.
Spis treści
ToggleReklama dla firmy lokalnej w Google krok po kroku
Krok 1
Wizytówka w mapach Google
Pierwszym i podstawowym elementem promującym biznes lokalny w Google jest wizytówka Google Moja Firma. Za jej pośrednictwem możesz bezpłatnie zamieścić informacje na temat swojej firmy, dodać zdjęcia, godziny otwarcia i – co istotne – posiadając wizytówkę w mapach Google możesz bezpłatnie komunikować się ze swoimi potencjalnymi klientami. Jeśli jeszcze nie wiesz jak utworzyć taką wizytówkę, zapoznaj się z artykułem: Po co komu wizytówka Google Moja Firma, czyli jak skutecznie pozyskiwać lokalnych klientów
Krok 2
Rozszerzenia i ograniczenia lokalizacji
Niezależnie, jaki rodzaj kampanii w Google planujesz pamiętaj, aby dodawać rozszerzenia. W biznesie stacjonarnym szczególnie przydatne są: rozszerzenie połączeń i lokalizacji. Pierwsze z nich umożliwia Ci dołączenie do wybranych reklam numeru telefonu, na który potencjalni klienci mogą do Ciebie zadzwonić bezpośrednio z Twojej reklamy. Drugie pokazuje zainteresowanym tematem gdzie Cię znajdą. Rozszerzeniem tych opcji będzie dodatkowo reklama lokalna w mapach Google, którą omówię w dalszej części.
Jest jeszcze jedno przydatne rozszerzenie – promocji! Przykładowo, prowadząc restaurację możesz ustawić specjalną ofertę ze zniżką tylko w porze lunchu. Z kolei jeśli posiadasz sklep stacjonarny artykułów, które akurat poszukiwane są w Twojej okolicy, możesz śmiało zaznaczyć w reklamie, że posiadasz to, czego klient szuka u siebie. Dołączając rozszerzenie lokalizacji klient ma jak na dłoni pełną informację, gdzie najszybciej dostanie to, czego szuka.
Przykład:
Ktoś wpisuje w Google frazę:
Ty w odpowiedzi możesz przygotować reklamę tekstową o treści:
Planując poszczególne kampanie reklamowe nie zapomnij w ustawieniach ograniczyć ich zasięgi do konkretnych lokalizacji, na które chcesz być widocznym w Google.
Krok 3
Reklama lokalna
Jakiś czas temu Google wprowadził nowy typ reklamy, dzięki której możesz docierać do odbiorców będących w pobliżu siedziby Twojej firmy. Jednak mocno różni się ona od standardowych formatów tym, że Twoja reklama może wyświetlać się bezpośrednio w mapach Google, gdy ktoś z okolicy będzie poszukiwał produktu czy usługi, jakie posiadasz w swojej ofercie. za jej pośrednictwem możesz promować swoją firmę w mapach Google zawężając reklamę nawet do 5 km od Twojej firmy. Jeśli potrzebujesz jeszcze bardziej zaostrzyć jej wyświetlanie, Google umożliwia Ci wprowadzenie konkretnych kodów pocztowych, na które chcesz być widocznym. Co istotne, przy tworzeniu reklamy lokalnej masz możliwość dodania opcji połączenia telefonicznego, jak również funkcji wyznaczenia trasy do Twojej siedziby:
Szukasz więcej pomysłów na swój biznes? Daj znać w komentarzu!