Założenie konta Google Moja Firma zajmuje maksymalnie 30 minut. Wystarczy uzupełnić firmowe dane, wybrać kategorie działalności, ewentualnie dodać zdjęcie i vuala! Na tym kończy większość firm, chcących zaistnieć w mapach Google, kompletnie nie wykorzystując przy tym potencjału tego banalnego w obsłudze i zupełnie bezpłatnego narzędzia. Chcesz być krok przed nimi? Nic prostszego. Zacznijmy jednak od początku.
Spis treści
ToggleW celu utworzenia wizytówki użyj następującego linku: https://www.google.com/intl/pl_pl/business/.
Przy logowaniu do konta wpisz dane takie, jakie stosujesz do poczty Gmail. Jeśli nie posiadasz jeszcze konta Google, możesz je założyć tutaj: https://accounts.google.com/, wybierając opcje: Utwórz konto. Następnie wystarczy uzupełnić swoje dane firmowe, zatwierdzić i oczekiwać pocztówki od Google z kodem aktywującym wizytówkę w sieci. Ten proces zajmuje już zdecydowanie więcej czasu niż samo założenie wizytówki i trwa około 3 tygodnie. Gdy już go przetrwasz i potwierdzisz swoją obecność w mapach Google, twoja wizytówka zacznie pokazywać się w trzech miejscach jednocześnie: w wynikach wyszukiwania Google, Google Maps i Google+. Teraz możesz przystąpić do szczegółowej promocji swojej oferty bez nakładów finansowych
Poza informacjami kontaktowymi, wizytówka Google Moja Firma daje szansę zaprezentowania całego spektrum oferty. Niezależnie od tego, czy prowadzisz sklep czy działalność usługową, z menu panelu głównego wybierz opcję: Produkty, dodaj adekwatną do oferty grafikę i uzupełnij szczegółowe informacje:
Pamiętaj przy tym, że im więcej informacji i opisów dodasz do swojej wizytówki, tym lepiej algorytmy Google dostosują Twoją ofertę do wyszukiwań lokalnych odbiorców. Dlatego warto wszelkie opcje oznaczone jako opcjonalne potraktować jako istotne dla Twojego biznesu.
Prowadzisz akcje marketingowe? Szykujesz wyprzedaż? Coś nowego dzieje się w Twojej firmie? Za pośrednictwem wpisów możesz te wszystkie nowinki zakomunikować również przy użyciu swojej wizytówki, aby już po kilku minutach od publikacji Twoja informacja była widoczna w Google W skrócie mówiąc, bezpłatnie zyskujesz większy zasięg oferty wśród lokalnych odbiorców. Opcję wpisów znajdziesz w bocznym menu panelu Google Moja Firma. Z mojej strony wygląda to obecnie w ten sposób:
System rekomendacji Google ma coraz większe znaczenie przy wyborze jakiejkolwiek współpracy z firmami lokalnymi. Im większa konkurencja, tym większa w nich siła. Dlatego istotne jest, aby zbierać opinie od klientów, którzy skorzystali już z Twojej oferty, co pomoże Ci w zdobyciu zaufania wśród kolejnych.
Pamiętaj, że gotową wizytówkę Google Moja Firma możesz wykorzystać przy reklamie firmy w kampaniach Google Ads. W tym celu wystarczy połączyć oba konta: Google Moja Firma z Google Ads i dodać lokalizację Twojej firmy do rozszerzeń reklam. W jaki sposób?
Z punktu reklamy i rozszerzenia wybierz rozszerzenie lokalizacji, a następnie poproś o dostęp do konta Google Moja Firma:
Pamiętaj, że zastosowanie rozszerzenia lokalizacji w reklamach sprawi, że będą one lepiej widoczne, z większym prawdopodobieństwem wyświetlą się odbiorcom z Twojej okolicy, a przy tym spadną koszty za ich kliknięcia. Bo każde rozszerzenie to mniej pracy dla algorytmów i szybsze dotarcie do najbardziej obiecujących klientów.
Alicja Gola2024-10-01Chciałabym serdecznie polecić Ewelinę - profesjonalistka z dużą wiedzą, zaangażowaniem i indywidualnym podejściem. Dzięki jej wsparciu moje projekty są teraz dopracowane i skuteczne. Bardzo doceniam jej cierpliwość, kreatywność i szybki kontakt. Zdecydowanie polecam!Anna Dębska2022-02-17Najlepsza specjalistka z jaką pracowałam w tym temacie 👍👍👍. Bardzo rzetelna, zaangażowana i cierpliwa szczególnie jak ktoś nie do końca rozumie temat. Bardzo polecam współpracę z p. Ewelina 🙂Trapper2021-10-19Jestem bardzo zadowolony ze współpracy z p.Eweliną. Zmiany, które wprowadziła w naszej kampanii Google Ads przyniosły efekty.Cezary Rutka2021-05-18Dopiero zaczynałem przygodę z Gooogle Ads i mnóstwo rzeczy było dla mnie niejasnych. Po udzieleniu dostępu do konta Google Ads Pani Ewelina szybko poustawiała wszystko zgodnie z moimi oczekiwaniami dorzucając od siebie kilka sztuczek które bardzo korzystnie wpłynęły na efektywność kosztową kampanii. To była dobra współpraca. Dziękuję :)Mateusz Rayzacher2021-03-15Ewelina to prawdziwy ekspert w swojej branży. Jej wiedza i profesjonalizm są na najwyższym poziomie. Z uporem i determinacją dąży do celu, którym jest sukces a jej sukces marketingowy przekłada się zawsze na wysokie zyski klienta co niniejszym potwierdzam i za wszystko dziękuję. Gorąco polecam!Anna Rayzacher2021-03-15Od lat współpracujemy z większymi i mniejszymi agencjami, które pozycjonują strony naszych Klientów. Nigdzie jednak nie doświadczyliśmy faktycznej opieki nad kampanią oraz poczucia, że firmie naprawdę zależy na sukcesie firmy. Ewelina wykazała się ogromną wiedzą, doświadczeniem, włożyła mnóstwo pracy oraz cierpliwości aby jak najlepiej skonfigurować kampanię. Osiągnęła fantastyczne efekty, dzięki czemu każdego dnia przybywają nam nowi klienci 👍👌 Zdecydowanie polecam każdej niezdecydowanej firmie 😊Tomasz Marciński2021-03-08PolecamKasper Kalfas2021-01-20Ewelina z chęcią pomogła mi doradzić w mojej taktyce marketingowej dot. branży fotowoltaicznej. Sprzedała mi wiele trików, które na pewno pomogą mi w biznesie online ;)Aleksandra Marcinkowska2020-11-25Miałam przyjemność pracować z Panią Eweliną i jestem bardzo zadowolona z naszej współpracy. Pani Ewelina wykonała swoją pracę bardzo dobrze, w krótkim czasie. Wzięła pod uwagę wszystkie moje uwagi i była bardzo pomocna w tworzeniu Google Ads. Stały kontakt z Panią Eweliną i jej dostępność pozwoliła na dopracowanie każdego szczegółu, a wykonana przez nią praca przeszła moje oczekiwania. Bardzo polecam współpracę z Panią Eweliną.