Kiedyś zgłosił się do mnie klient, który od pewnego czasu prowadził już kampanie w Google Ads, jednak ich wynikom daleko było do doskonałości. Pomimo inwestycji kilku dobrych tysięcy złotych i wielkich pokładów nadziei w rozwój swojego biznesu, jego reklamy w Google nie przekładały się na oczekiwany zwrot. Czy myślisz, że jego oferta nie była dla rynku atrakcyjna? Otóż nie. Jego oferta była dobra – nawet bardzo dobra. I bardzo poszukiwania. Tak bardzo, że dzienny budżet na kliknięcia wyczerpywał się przed wieczorem, przez co nie miał okazji dowiedzieć się wcześniej, że to godziny wieczorne przynoszą mu najwięcej przychodów. Dziś klient ten przeznacza na swoje reklamy Google Ads dobrych kilka tysięcy miesięcznie i nadal kontynuuje rozpoczętą ponad 2 lata temu współpracę.
Tym wstępem chciałam Ci tylko zaznaczyć, że odpowiednie ustawienie harmonogramu reklam może mieć duży wpływ na efekt końcowy kampanii w Google. Na co jeszcze warto zwrócić uwagę przy planowaniu pierwszej kampanii Google Ads? Oto kilka możliwości:
Spis treści
TogglePlanując poszczególne kampanie reklamowe w Google Ads warto rozważyć, w jakich miastach czy regionach chcesz się wyświetlać: czy zależy Ci na obszarze Polski lub innego kraju, konkretnego województwa, czy np. chcesz pozyskać klientów z najbliższej okolicy? Za pośrednictwem reklam w Google można zawęzić zasięg reklamy nawet do 1 km od konkretnej lokalizacji:
Ponadto, targetując reklamy na lokalizacje istnieje możliwość wybrania tzw. lokalizacji zbiorczych z uwzględnieniem konkretnych krajów, miejscowości czy też kodów pocztowych:
Kiedy warto stosować tego typu rozwiązania? Kiedy na przykład prowadzisz klimatyczną restaurację położoną w pobliżu centrum handlowego. Nie każdy lubi korzystać z oferty gastronomicznej centrów handlowych, a po długich zakupach nie jedna osoba chętnie w spokoju spożyje niecodzienny posiłek. Targetowanie na konkretną lokalizację sprawdzi się również na przykład w branży ubezpieczeniowej, kiedy chcesz pozyskać klientów z okolic biur podróży lub na przykład prosto z lotniska.
W Google masz możliwość modyfikacji stawek dla poszczególnych urządzeń, tj.: komputery, telefony, tablety czy też telewizory. Odpowiednie targetowanie po urządzeniach może przynieść Ci tańszym kosztem właściwych klientów. W zależności od rodzaju Twojego biznesu, masz opcję podwyższania stawek za kliknięcia dla urządzeń, które przekładają się na zapytania czy zakup, a obniżania dla mniej konwertujących i odwrotnie. Chcąc zyskać więcej klientów z danego typu urządzenia możesz dowolnie zmieniać stawki w górę i w dół do 90% wartości głównej stawki CPC (ustawionej docelowo w grupie reklam).
Tak może wyglądać przykładowe targetowanie dla biznesu e-commerce, w którym spory ruch pochodzi z urządzeń mobile, ale większość zakupów odbywa się za pośrednictwem komputerów:
Google Ads daje szerokie spektrum możliwości również w targetowaniu pod kątem demograficznym. Za jego pośrednictwem można, m.in. ograniczać wyświetlanie reklam do poszczególnych grup wiekowych i płci. Jednocześnie zyskujesz opcje wprowadzania zmian wielkości stawek, jakie chcesz przeznaczyć na konkretne grupy. Mało tego, wybierając odbiorców reklamy, można wybrać, do jakiej grupy docelowej chcesz dotrzeć określając ich status rodzicielski, stan cywilny, wykształcenie, typ firmy i branżę w której są zatrudnieni, itp. Poniżej przykład tego typu ustawień:
Idąc głębiej, możemy bardziej szczegółowo badać naszych odbiorców obserwując wybrane przez nas zainteresowania, zwyczaje i plany. Jednocześnie zyskujemy opcje dodania do kampanii osób z wybranych przez nas list remarketingowych, którzy w pewnym stopniu poznali już Twoją ofertę. Dodatkowo, w ustawieniach kampanii w Google Ads istnieje opcja dodania odbiorców podobnych do tych, którzy weszli już na Twoją stronę. Coś na wzór grupy Lookalike tworzonej za pośrednictwem Facebooka. A jeśli o Facebooku mowa – przy odpowiedniej konfiguracji grup odbiorców masz szansę docierać do swoich fanów, którzy np. kliknęli Twoją reklamę na Facebooku czy też Instagramie.
Budując kampanię w oparciu o słowa kluczowe pamiętaj, aby były one silnie powiązane ze stroną docelową, do której kierujesz reklamę. Im bardziej wybrane frazy odpowiadają Twojej ofercie na stronie docelowej, tym lepszy wynik reklamy osiągasz, co przekłada się na częstsze wyświetlenia reklamy przy niższym koszcie dotarcia do sprecyzowanych wcześniej odbiorców. Same słowa kluczowe możesz sprecyzować przy użyciu Planera słów kluczowych – to bezpłatne narzędzie dostępne dla wszystkich reklamodawców z panelu konta Google Ads.
Za jego pośrednictwem możesz wyszukiwać frazy odpowiadające Twojej ofercie, jak również zweryfikować liczbę wyszukiwań i prognozy kosztów reklamy na wybrane słowa kluczowe.
Przykładowo, prowadzisz sklep online z zegarkami i chcesz wypromować dostępne modele smartwatchy. Za pośrednictwem Planera słów kluczowych możesz zweryfikować, jakie marki lub konkretne modele są najbardziej popularne i ile wynosi średni koszt reklamy na nie. Przy okazji zweryfikujesz jakie odmiany i kombinacje fraz kluczowych mogą być np. tańsze w pozyskaniu klienta i częściej wyszukiwane, które najbardziej pasują do Twojego asortymentu.
Zastosowanie Planera słów kluczowych umożliwia prostą i szybką weryfikację, ile mniej więcej może kosztować Twoja reklama w oparciu o wybrane słowa kluczowe i jaki zasięg na nich zyskasz.
Przykład:
Pamiętaj, że wybrane frazy kluczowe muszą nawiązywać do nagłówków i opisów z Twojej strony docelowej. Tylko wtedy kampanie tekstowe na wybrane frazy przyniosą najtańszym kosztem wartościowe wejścia na stronę, przekładając się przy tym na niższe koszty zakupu reklamy w Google Ads.
Jak widzisz, opcji targetowania reklam Google Ads jest mnóstwo, a to tylko część możliwości, jaką Google oferuje. Przy zgrabnym zastosowaniu odpowiednich rozwiązań, możesz docierać do mocno sprecyzowanych grup docelowych, oszczędzając przy tym sporą część środków na kolejne, bardziej rentowne metody działania.
Google i Meta oferują różne narzędzia do targetowania grup odbiorców. Oba systemy mocno różnią się...
Prowadzisz swój biznes stacjonarnie? Ten artykuł powstał z myślą właśnie o Tobie! Dziś w 3...
Alicja Gola2024-10-01Chciałabym serdecznie polecić Ewelinę - profesjonalistka z dużą wiedzą, zaangażowaniem i indywidualnym podejściem. Dzięki jej wsparciu moje projekty są teraz dopracowane i skuteczne. Bardzo doceniam jej cierpliwość, kreatywność i szybki kontakt. Zdecydowanie polecam!Anna Dębska2022-02-17Najlepsza specjalistka z jaką pracowałam w tym temacie 👍👍👍. Bardzo rzetelna, zaangażowana i cierpliwa szczególnie jak ktoś nie do końca rozumie temat. Bardzo polecam współpracę z p. Ewelina 🙂Trapper2021-10-19Jestem bardzo zadowolony ze współpracy z p.Eweliną. Zmiany, które wprowadziła w naszej kampanii Google Ads przyniosły efekty.Cezary Rutka2021-05-18Dopiero zaczynałem przygodę z Gooogle Ads i mnóstwo rzeczy było dla mnie niejasnych. Po udzieleniu dostępu do konta Google Ads Pani Ewelina szybko poustawiała wszystko zgodnie z moimi oczekiwaniami dorzucając od siebie kilka sztuczek które bardzo korzystnie wpłynęły na efektywność kosztową kampanii. To była dobra współpraca. Dziękuję :)Mateusz Rayzacher2021-03-15Ewelina to prawdziwy ekspert w swojej branży. Jej wiedza i profesjonalizm są na najwyższym poziomie. Z uporem i determinacją dąży do celu, którym jest sukces a jej sukces marketingowy przekłada się zawsze na wysokie zyski klienta co niniejszym potwierdzam i za wszystko dziękuję. Gorąco polecam!Anna Rayzacher2021-03-15Od lat współpracujemy z większymi i mniejszymi agencjami, które pozycjonują strony naszych Klientów. Nigdzie jednak nie doświadczyliśmy faktycznej opieki nad kampanią oraz poczucia, że firmie naprawdę zależy na sukcesie firmy. Ewelina wykazała się ogromną wiedzą, doświadczeniem, włożyła mnóstwo pracy oraz cierpliwości aby jak najlepiej skonfigurować kampanię. Osiągnęła fantastyczne efekty, dzięki czemu każdego dnia przybywają nam nowi klienci 👍👌 Zdecydowanie polecam każdej niezdecydowanej firmie 😊Tomasz Marciński2021-03-08PolecamKasper Kalfas2021-01-20Ewelina z chęcią pomogła mi doradzić w mojej taktyce marketingowej dot. branży fotowoltaicznej. Sprzedała mi wiele trików, które na pewno pomogą mi w biznesie online ;)Aleksandra Marcinkowska2020-11-25Miałam przyjemność pracować z Panią Eweliną i jestem bardzo zadowolona z naszej współpracy. Pani Ewelina wykonała swoją pracę bardzo dobrze, w krótkim czasie. Wzięła pod uwagę wszystkie moje uwagi i była bardzo pomocna w tworzeniu Google Ads. Stały kontakt z Panią Eweliną i jej dostępność pozwoliła na dopracowanie każdego szczegółu, a wykonana przez nią praca przeszła moje oczekiwania. Bardzo polecam współpracę z Panią Eweliną.