Pierwsza kampania, czyli jak targetować reklamy w Google Ads?

targetowanie-reklam-w-google-ads

Kiedyś zgłosił się do mnie klient, który od pewnego czasu prowadził już kampanie w Google Ads, jednak ich wynikom daleko było do doskonałości. Pomimo inwestycji kilku dobrych tysięcy złotych i wielkich pokładów nadziei w rozwój swojego biznesu, jego reklamy w Google nie przekładały się na oczekiwany zwrot. Czy myślisz, że jego oferta nie była dla rynku atrakcyjna? Otóż nie. Jego oferta była dobra – nawet bardzo dobra. I bardzo poszukiwania. Tak bardzo, że dzienny budżet na kliknięcia wyczerpywał się przed wieczorem, przez co nie miał okazji dowiedzieć się wcześniej, że to godziny wieczorne przynoszą mu najwięcej przychodów. Dziś klient ten przeznacza na swoje reklamy Google Ads dobrych kilka tysięcy miesięcznie i nadal kontynuuje rozpoczętą ponad 2 lata temu współpracę. 

Tym wstępem chciałam Ci tylko zaznaczyć, że odpowiednie ustawienie harmonogramu reklam może mieć duży wpływ na efekt końcowy kampanii w Google. Na co jeszcze warto zwrócić uwagę przy planowaniu pierwszej kampanii Google Ads? Oto kilka możliwości:

 

Planując poszczególne kampanie reklamowe w Google Ads warto rozważyć, w jakich miastach czy regionach chcesz się wyświetlać: czy zależy Ci na obszarze Polski lub innego kraju, konkretnego województwa, czy np. chcesz pozyskać klientów z najbliższej okolicy? Za pośrednictwem reklam w Google można zawęzić zasięg reklamy nawet do 1 km od konkretnej lokalizacji:

jak targetować reklamy w google ads

Ponadto, targetując reklamy na lokalizacje istnieje możliwość wybrania tzw. lokalizacji zbiorczych z uwzględnieniem konkretnych krajów, miejscowości czy też kodów pocztowych:

targetowanie reklam google ads po lokalizacji

Kiedy warto stosować tego typu rozwiązania? Kiedy na przykład prowadzisz klimatyczną restaurację położoną w pobliżu centrum handlowego. Nie każdy lubi korzystać z oferty gastronomicznej centrów handlowych, a po długich zakupach nie jedna osoba chętnie w spokoju spożyje niecodzienny posiłek. Targetowanie na konkretną lokalizację sprawdzi się również na przykład w branży ubezpieczeniowej, kiedy chcesz pozyskać klientów z okolic biur podróży lub na przykład prosto z lotniska. 

Urządzenia

W Google masz możliwość modyfikacji stawek dla poszczególnych urządzeń, tj.: komputery, telefony, tablety czy też telewizory. Odpowiednie targetowanie po urządzeniach może przynieść Ci tańszym kosztem właściwych klientów. W zależności od rodzaju Twojego biznesu, masz opcję podwyższania stawek za kliknięcia dla urządzeń, które przekładają się na zapytania czy zakup, a obniżania dla mniej konwertujących i odwrotnie. Chcąc zyskać więcej klientów z danego typu urządzenia możesz dowolnie zmieniać stawki w górę i w dół do 90% wartości głównej stawki CPC (ustawionej docelowo w grupie reklam).

Tak może wyglądać przykładowe targetowanie dla biznesu e-commerce, w którym spory ruch pochodzi z urządzeń mobile, ale większość zakupów odbywa się za pośrednictwem komputerów:

targetowanie reklam google wg urzadzen
Dane demograficzme

Google Ads daje szerokie spektrum możliwości również w targetowaniu pod kątem demograficznym. Za jego pośrednictwem można, m.in. ograniczać wyświetlanie reklam do poszczególnych grup wiekowych i płci. Jednocześnie zyskujesz opcje wprowadzania zmian wielkości stawek, jakie chcesz przeznaczyć na konkretne grupy. Mało tego, wybierając odbiorców reklamy, można wybrać, do jakiej grupy docelowej chcesz dotrzeć określając ich status rodzicielski, stan cywilny, wykształcenie, typ firmy i branżę w której są zatrudnieni, itp. Poniżej przykład tego typu ustawień:

targetowanie demograficzne w google ads
Odbiorcy

Idąc głębiej, możemy bardziej szczegółowo badać naszych odbiorców obserwując wybrane przez nas zainteresowania, zwyczaje i plany. Jednocześnie zyskujemy opcje dodania do kampanii osób z wybranych przez nas list remarketingowych, którzy w pewnym stopniu poznali już Twoją ofertę. Dodatkowo, w ustawieniach kampanii w Google Ads istnieje opcja dodania odbiorców podobnych do tych, którzy weszli już na Twoją stronę. Coś na wzór grupy Lookalike tworzonej za pośrednictwem Facebooka. A jeśli o Facebooku mowa – przy odpowiedniej konfiguracji grup odbiorców masz szansę docierać do swoich fanów, którzy np. kliknęli Twoją reklamę na  Facebooku czy też Instagramie.

targetowanie reklam google ads po odbiorcach
Słowa kluczowe

Budując kampanię w oparciu o słowa kluczowe pamiętaj, aby były one silnie powiązane ze stroną docelową, do której kierujesz reklamę. Im bardziej wybrane frazy odpowiadają Twojej ofercie na stronie docelowej, tym lepszy wynik reklamy osiągasz, co przekłada się na częstsze wyświetlenia reklamy przy niższym koszcie dotarcia do sprecyzowanych wcześniej odbiorców. Same słowa kluczowe możesz sprecyzować przy użyciu Planera słów kluczowych – to bezpłatne narzędzie dostępne dla wszystkich reklamodawców z panelu konta Google Ads.

planer-slow-kluczowych

Za jego pośrednictwem możesz wyszukiwać frazy odpowiadające Twojej ofercie, jak również zweryfikować liczbę wyszukiwań i prognozy kosztów reklamy na wybrane słowa kluczowe.

Przykładowo, prowadzisz sklep online z zegarkami i chcesz wypromować dostępne modele smartwatchy. Za pośrednictwem Planera słów kluczowych możesz  zweryfikować, jakie marki lub konkretne modele są najbardziej popularne i ile wynosi średni koszt reklamy na nie. Przy okazji zweryfikujesz jakie odmiany i kombinacje fraz kluczowych mogą być np. tańsze w pozyskaniu klienta i częściej wyszukiwane, które najbardziej  pasują do Twojego asortymentu.

Zastosowanie Planera słów kluczowych umożliwia prostą i szybką weryfikację, ile mniej więcej może kosztować Twoja reklama w oparciu o wybrane słowa kluczowe i jaki zasięg na nich zyskasz.

Przykład:

prognozy-reklamy-w-google-ads

Pamiętaj, że wybrane frazy kluczowe muszą nawiązywać do nagłówków i opisów z Twojej strony docelowej. Tylko wtedy kampanie tekstowe na wybrane frazy przyniosą najtańszym kosztem wartościowe wejścia na stronę, przekładając się przy tym na niższe koszty zakupu reklamy w Google Ads.

Jak widzisz, opcji targetowania reklam Google Ads jest mnóstwo, a to tylko część możliwości, jaką Google oferuje. Przy zgrabnym zastosowaniu odpowiednich rozwiązań, możesz docierać do mocno sprecyzowanych grup docelowych, oszczędzając przy tym sporą część środków na kolejne, bardziej rentowne metody działania.

Dodaj komentarz