Po co komu wizytówka Google Moja Firma, czyli jak skutecznie pozyskiwać lokalnych klientów

Wizytówka w Google Maps

Założenie konta Google Moja Firma zajmuje maksymalnie 30 minut. Wystarczy uzupełnić firmowe dane, wybrać kategorie działalności, ewentualnie dodać zdjęcie i vuala! Na tym kończy większość firm, chcących zaistnieć w mapach Google, kompletnie nie wykorzystując przy tym potencjału tego banalnego w obsłudze i zupełnie bezpłatnego narzędzia. Chcesz być krok przed nimi? Nic prostszego. Zacznijmy jednak od początku.

Jak założyć wizytówkę w Google Moja Firma?

W celu utworzenia wizytówki użyj następującego linku: https://www.google.com/intl/pl_pl/business/

Przy logowaniu do konta wpisz dane takie, jakie stosujesz do poczty Gmail. Jeśli nie posiadasz jeszcze konta Google, możesz je założyć tutaj: https://accounts.google.com/, wybierając opcje: Utwórz konto. Następnie wystarczy uzupełnić swoje dane firmowe, zatwierdzić i oczekiwać pocztówki od Google z kodem aktywującym wizytówkę w sieci. Ten proces zajmuje już zdecydowanie więcej czasu niż samo założenie wizytówki i trwa około 3 tygodnie. Gdy już go przetrwasz i potwierdzisz swoją obecność w mapach Google, twoja wizytówka zacznie pokazywać się w trzech miejscach jednocześnie: w wynikach wyszukiwania Google, Google Maps i Google+. Teraz możesz przystąpić do szczegółowej promocji swojej oferty bez nakładów finansowych

Przedstaw bliżej swoją ofertę

Poza informacjami kontaktowymi, wizytówka Google Moja Firma daje szansę zaprezentowania całego spektrum oferty. Niezależnie od tego, czy prowadzisz sklep czy działalność usługową, z menu panelu głównego wybierz opcję: Produkty, dodaj adekwatną do oferty grafikę i uzupełnij szczegółowe informacje:

Pamiętaj przy tym, że im więcej informacji i opisów dodasz do swojej wizytówki, tym lepiej algorytmy Google dostosują Twoją ofertę do wyszukiwań lokalnych odbiorców. Dlatego warto wszelkie opcje oznaczone jako opcjonalne potraktować jako istotne dla Twojego biznesu.

Wykorzystaj potencjał wpisów

Prowadzisz akcje marketingowe? Szykujesz wyprzedaż? Coś nowego dzieje się w Twojej firmie? Za pośrednictwem wpisów możesz te wszystkie nowinki zakomunikować również przy użyciu swojej wizytówki, aby już po kilku minutach od publikacji Twoja informacja była widoczna w Google W skrócie mówiąc, bezpłatnie zyskujesz większy zasięg oferty wśród lokalnych odbiorców. Opcję wpisów znajdziesz w bocznym menu panelu Google Moja Firma. Z mojej strony wygląda to obecnie w ten sposób:

wpisy-w-google-moja-firma

Zbieraj opinie ***

System rekomendacji Google ma coraz większe znaczenie przy wyborze jakiejkolwiek współpracy z firmami lokalnymi. Im większa konkurencja, tym większa w nich siła. Dlatego istotne jest, aby zbierać opinie od klientów, którzy skorzystali już z Twojej oferty, co pomoże Ci w zdobyciu zaufania wśród kolejnych.

Promuj swoją wizytówkę poprzez kampanie Google Ads

Pamiętaj, że gotową wizytówkę Google Moja Firma możesz wykorzystać przy reklamie firmy w kampaniach Google Ads. W tym celu wystarczy połączyć oba konta: Google Moja Firma z Google Ads i dodać lokalizację Twojej firmy do rozszerzeń reklam. W jaki sposób?

Z punktu reklamy i rozszerzenia wybierz rozszerzenie lokalizacji, a następnie poproś o dostęp do konta Google Moja Firma:

Pamiętaj, że zastosowanie rozszerzenia lokalizacji w  reklamach sprawi, że będą one lepiej widoczne, z większym prawdopodobieństwem wyświetlą się odbiorcom z Twojej okolicy, a przy tym spadną koszty za ich kliknięcia. Bo każde rozszerzenie to mniej pracy dla algorytmów i szybsze dotarcie do najbardziej obiecujących klientów.

Dodaj komentarz