Spis treści
ToggleZanim podejmiesz jakiekolwiek kroki z reklamą w Google Ads, musisz wiedzieć, co jest Twoim celem.
W przypadku e-commerce sprawa jest dosyć prosta. Celem głównym jest zawsze dokonanie transakcji, a pobocznym dodanie do koszyka. Dzięki tym ustawieniom można szybko zweryfikować, jak duży procent odbiorców porzuca koszyki, a ile z nich przechodzi do zakupu końcowego. Można oczywiście mierzyć również szereg innych konwersji, o czym za chwilę, ale w e-commerce cel zakup stanowi priorytet dla Twojego biznesu.
W sytuacji, kiedy nie prowadzisz sklepu a pozyskujesz klientów na swoje usługi, sprawa jest już nieco bardziej skomplikowana. Tu zakupu nie da się tak dosłownie zmierzyć (chyba, że sprzedajesz kursy czy e-booki bezpośrednio przez stronę), a na samo zamówienie wpływać może wiele, tzw. mikro konwersji. Uwzględnij wszystkie działania (mikrokonwersje), jakie udostępniasz do wykonania na swojej stronie, by móc doprowadzić swojego odbiorcę do realizacji zamówienia. O tym, czym są mikrokonwersje, dowiesz się z poniższego tekstu.
Zastanów się, co jest Twoim głównym celem, jaki odbiorca powinien zrealizować po przejściu z reklamy na Twoją stronę. Na bazie ustalonych celów łatwiej będzie Ci określić grupy odbiorców, które powinny znaleźć się na konkretnych listach.
Kiedy masz już sprecyzowane cele kampanii, możesz przejść do ustawień list odbiorców.
Jak mierzyć odbiorców i tworzyć remarketing, aby dotrzeć do najbardziej zainteresowanych Twoją ofertą?
Aby móc wystartować z remarketingiem w sieci wyszukiwania Google potrzebujesz zebrać minimum 1 000 odbiorców reklamy. Dla porównania, chcąc wyświetlać reklamy bannerowe w sieci reklamowej Google wymagane jest zebranie minimum 100 osób. Ustawiając pierwszą listę na wszystkich odbiorców, którzy odwiedzili chociaż jedną podstronę, masz szansę szybko uzbierać pierwszych, wstępnie zainteresowanych Twoją ofertą klientów. Na ich bazie zbudujemy z czasem bardziej sprecyzowane grupy, odpowiadające na konkretne działania.
To grupa odbiorców, którzy zrealizowali jeden z celów kampanii (mikrokonwersję), prowadzący do realizacji celu głównego. Takimi mikro konwersjami mogą być:
Mikro konwersję może stanowić również czas odwiedzin strony, częstotliwość odwiedzin oraz ilość odwiedzonych podstron w trakcie sesji. Im dłuższy i częstszy pobyt na stronie, tym większe szanse na zainteresowanie ofertą.
Z punktu remarketingu szczególne znaczenie dla biznesu mają odbiorcy, którzy weszli na stronę prowadzącą do celu głównego, ale nie dokonali konwersji. Czyli czego?
Przykładowo, ktoś wszedł na stronę kontaktową, ale nie wysłał formularza. Albo dodał do koszyka, ale nie dokonał zakupu. Wszedł na stronę z zapisem do newslettera czy webinaru, ale nie dokonał zapisu.
Dlaczego ta grupa jest najbardziej istotna z punktu biznesu? Otóż wg statystyk tylko maksymalnie 2% odbiorców dokona konwersji przy pierwszym kontakcie z Twoją stroną. Dlatego istotne jest, aby skutecznie docierać do dalszych 98% i przypomnieć im o swojej ofercie spersonalizowaną kreacją reklamową oferującą np. rabat na zakup, darmową dostawę, bezpłatną poradę, lub po prostu podkreślić wartościowe cechy oferty.
Teraz już wiesz dlaczego tak często po pierwszym zetknięciu się z reklamą, tak często napotykasz materiały tej samej firmy;)
Ktoś może pomyśleć, po co komu lista odbiorców, którzy już dokonali konwersji i skontaktowali się z nami, zapisały się już do naszej grupy mailingowej czy dokonały zakupu na przykład jednorazowej usługi? Otóż głównym celem, dla którego tworzę takie grupy jest wykluczenie ich z dalszych reklam remarketingowych ze względów ekonomicznych i wizerunkowych. Bo czy nie ma nic gorszego niż krążące reklamy produktów, które już masz w domu? A jeszcze gorzej, tracić pieniądze z własnej kieszeni na takie reklamy?
Alicja Gola2024-10-01Trustindex sprawdza, czy pierwotnym źródłem recenzji jest Google. Chciałabym serdecznie polecić Ewelinę - profesjonalistka z dużą wiedzą, zaangażowaniem i indywidualnym podejściem. Dzięki jej wsparciu moje projekty są teraz dopracowane i skuteczne. Bardzo doceniam jej cierpliwość, kreatywność i szybki kontakt. Zdecydowanie polecam! Anna Dębska2022-02-17Trustindex sprawdza, czy pierwotnym źródłem recenzji jest Google. Najlepsza specjalistka z jaką pracowałam w tym temacie 👍👍👍. Bardzo rzetelna, zaangażowana i cierpliwa szczególnie jak ktoś nie do końca rozumie temat. Bardzo polecam współpracę z p. Ewelina 🙂 Trapper2021-10-19Trustindex sprawdza, czy pierwotnym źródłem recenzji jest Google. Jestem bardzo zadowolony ze współpracy z p.Eweliną. Zmiany, które wprowadziła w naszej kampanii Google Ads przyniosły efekty. Cezary Rutka2021-05-18Trustindex sprawdza, czy pierwotnym źródłem recenzji jest Google. Dopiero zaczynałem przygodę z Gooogle Ads i mnóstwo rzeczy było dla mnie niejasnych. Po udzieleniu dostępu do konta Google Ads Pani Ewelina szybko poustawiała wszystko zgodnie z moimi oczekiwaniami dorzucając od siebie kilka sztuczek które bardzo korzystnie wpłynęły na efektywność kosztową kampanii. To była dobra współpraca. Dziękuję :) Mateusz Rayzacher2021-03-15Trustindex sprawdza, czy pierwotnym źródłem recenzji jest Google. Ewelina to prawdziwy ekspert w swojej branży. Jej wiedza i profesjonalizm są na najwyższym poziomie. Z uporem i determinacją dąży do celu, którym jest sukces a jej sukces marketingowy przekłada się zawsze na wysokie zyski klienta co niniejszym potwierdzam i za wszystko dziękuję. Gorąco polecam! Anna Rayzacher2021-03-15Trustindex sprawdza, czy pierwotnym źródłem recenzji jest Google. Od lat współpracujemy z większymi i mniejszymi agencjami, które pozycjonują strony naszych Klientów. Nigdzie jednak nie doświadczyliśmy faktycznej opieki nad kampanią oraz poczucia, że firmie naprawdę zależy na sukcesie firmy. Ewelina wykazała się ogromną wiedzą, doświadczeniem, włożyła mnóstwo pracy oraz cierpliwości aby jak najlepiej skonfigurować kampanię. Osiągnęła fantastyczne efekty, dzięki czemu każdego dnia przybywają nam nowi klienci 👍👌 Zdecydowanie polecam każdej niezdecydowanej firmie 😊 Tomasz Marciński2021-03-08Trustindex sprawdza, czy pierwotnym źródłem recenzji jest Google. Polecam Kasper Kalfas2021-01-20Trustindex sprawdza, czy pierwotnym źródłem recenzji jest Google. Ewelina z chęcią pomogła mi doradzić w mojej taktyce marketingowej dot. branży fotowoltaicznej. Sprzedała mi wiele trików, które na pewno pomogą mi w biznesie online ;) Aleksandra Marcinkowska2020-11-25Trustindex sprawdza, czy pierwotnym źródłem recenzji jest Google. Miałam przyjemność pracować z Panią Eweliną i jestem bardzo zadowolona z naszej współpracy. Pani Ewelina wykonała swoją pracę bardzo dobrze, w krótkim czasie. Wzięła pod uwagę wszystkie moje uwagi i była bardzo pomocna w tworzeniu Google Ads. Stały kontakt z Panią Eweliną i jej dostępność pozwoliła na dopracowanie każdego szczegółu, a wykonana przez nią praca przeszła moje oczekiwania. Bardzo polecam współpracę z Panią Eweliną.