Szukasz możliwości pozyskania klientów ze swojej okolicy? Pragniesz poszerzyć działalność stacjonarną na teren całej Polski lub innego kraju? Startujesz z pierwszym biznesem online? Niezależnie, czy prowadzisz działalność usługową, czy sklep internetowy i na jakim obszarze chcesz promować swój biznes, potrzebujesz kilku konkretnych narzędzi, które pomogą Ci zrealizować skuteczną kampanię w Google.
Chcąc rozpocząć płatne promowanie firmy w Google oczywistym faktem jest posiadanie konta Google Ads. Za jego pośrednictwem możesz, między innymi:
Z punktu konta Google Ads możesz również ustawić rodzaje konwersji, czyli wspomniane wyżej cele, jakie chcesz osiągnąć za pośrednictwem reklamy.
Przykład: zależy Ci na zwiększeniu zapisów na konsultacje online. Wówczas skieruj reklamę na konkretną konwersję, jak np. połączenie telefoniczne lub wysłanie formularza, które ustawisz w formie np. rozszerzenia reklamy.
Za pośrednictwem Google Ads szczegółowo możesz także sprecyzować, do jakiej grupy chcesz uderzyć ze swoją kampanią pod kątem demograficznym i geograficznym oraz na jakich urządzeniach powinna być ona widoczna. Krótko mówiąc, to konto stanowi serce wszelkich działań reklamowych w Google. Teraz przejdźmy do mózgu całego przedsięwzięcia.
Konto Google Analytics to jeden wielki kombajn danych, na bazie których można ocenić skuteczność nie tylko prowadzonych kampanii w Google Ads ale w całym spektrum promocji biznesu. To stąd poznasz szczegółowo swoich odbiorców, którzy odwiedzają Twoją stronę z różnych źródeł ruchu – np. reklamy, mailingu, facebooka, czy bezpośrednio z wyszukiwarek. To tu szczegółowo możesz badać, jak Ci odbiorcy poruszają się po stronie, dowiadując się, np.:
Ponadto, konfigurując określone konwersje zyskasz wiedzę na temat tego, ile osób, skąd i kiedy dokonało u Ciebie zakupu, rejestracji czy zapisu na newsletter. W sumie te wszystkie informacje pozwolą Ci na bieżąco monitorować ruch i konwersje na stronie, dzięki którym możesz osiągać lepsze efekty prowadzonych działań promocyjnych.
To narzędzie, które na bieżąco monitoruje stan Twojej strony. Za jego pośrednictwem, możesz:
Poza technicznymi aspektami narzędzie Google Search Console daje również wiedzę na temat słów kluczowych, po jakich Twoi odbiorcy wchodzą na stronę, a to z kolei daje duży potencjał w planowanych akcjach reklamowych dla poszczególnych produktów lub usług. To między innymi stąd możesz wyłapać szanse dla poszczególnych elementów oferty, które warto promować w płatnych wynikach wyszukiwania w Google.
Narzędzie Google Moja Firma jest szczególnie polecane dla biznesów lokalnych, które posiadają swoje stacjonarne siedziby w mapach Google, aczkolwiek nie oznacza, że biznesy online nie mogą z nich korzystać;). Za pośrednictwem wizytówki swojej firmy w mapach możesz:
Tworząc wizytówkę firmy w mapach Google zyskujesz bezpłatną przestrzeń na promocję swojej firmy dla osób, które poszukują takich ofert, jak Twoja w Twojej okolicy.
Prowadząc sprzedaż online w Google nie sposób nie posiadać konta Merchant Center, za pośrednictwem którego przesyłasz informacje o produktach do systemu Google w celu udostępnienia ich w kampanii reklamowej Google Ads. A wszystko za pośrednictwem pliku produktów tzw. feedu, który ustawiasz z panelu swojego sklepu.
Aby wszystko działało poprawnie, najlepiej przygotować plik produktowy (feed) w formacie xml, dzięki czemu nie musisz przy każdej zmianie aktualizować bazy produktów z cenami – w przypadku xml Google automatycznie aktualizuje wszystkie dane o konkretnej porze dnia lub nocy, nawet co godzinę. Wszystko zależy od Twoich osobistych preferencji.
Narzędzie polecane dla każdego biznesu, który nie planuje zatrudniania programisty.
Za pośrednictwem Google Tag Manager możesz:
A wszystko to za pośrednictwem jednego kodu – Google Tag Managera, dzięki któremu możesz pominąć wgrywanie każdego narzędzia Google z osobna na swoją stronę.
Na koniec pamiętaj, że wszystkie zaprezentowane narzędzia są bezpłatne, a jedynym kosztem jest ich konfiguracja. Przy odpowiedniej wiedzy kosztem tym może być jedynie Twój czas lub wiedza i doświadczenia specjalisty w tym zakresie.