Szukasz możliwości pozyskania klientów ze swojej okolicy? Pragniesz poszerzyć działalność stacjonarną na teren całej Polski lub innego kraju? Startujesz z pierwszym biznesem online? Niezależnie, czy prowadzisz działalność usługową, czy sklep internetowy i na jakim obszarze chcesz promować swój biznes, potrzebujesz kilku konkretnych narzędzi, które pomogą Ci zrealizować skuteczną kampanię w Google.
Spis treści
Toggle
Chcąc rozpocząć płatne promowanie firmy w Google oczywistym faktem jest posiadanie konta Google Ads. Za jego pośrednictwem możesz, między innymi:
Z punktu konta Google Ads możesz również ustawić rodzaje konwersji, czyli wspomniane wyżej cele, jakie chcesz osiągnąć za pośrednictwem reklamy.
Przykład: zależy Ci na zwiększeniu zapisów na konsultacje online. Wówczas skieruj reklamę na konkretną konwersję, jak np. połączenie telefoniczne lub wysłanie formularza, które ustawisz w formie np. rozszerzenia reklamy.
Za pośrednictwem Google Ads szczegółowo możesz także sprecyzować, do jakiej grupy chcesz uderzyć ze swoją kampanią pod kątem demograficznym i geograficznym oraz na jakich urządzeniach powinna być ona widoczna. Krótko mówiąc, to konto stanowi serce wszelkich działań reklamowych w Google. Teraz przejdźmy do mózgu całego przedsięwzięcia.
Konto Google Analytics to jeden wielki kombajn danych, na bazie których można ocenić skuteczność nie tylko prowadzonych kampanii w Google Ads ale w całym spektrum promocji biznesu. To stąd poznasz szczegółowo swoich odbiorców, którzy odwiedzają Twoją stronę z różnych źródeł ruchu – np. reklamy, mailingu, facebooka, czy bezpośrednio z wyszukiwarek. To tu szczegółowo możesz badać, jak Ci odbiorcy poruszają się po stronie, dowiadując się, np.:
Ponadto, konfigurując określone konwersje zyskasz wiedzę na temat tego, ile osób, skąd i kiedy dokonało u Ciebie zakupu, rejestracji czy zapisu na newsletter. W sumie te wszystkie informacje pozwolą Ci na bieżąco monitorować ruch i konwersje na stronie, dzięki którym możesz osiągać lepsze efekty prowadzonych działań promocyjnych.
To narzędzie, które na bieżąco monitoruje stan Twojej strony. Za jego pośrednictwem, możesz:
Poza technicznymi aspektami narzędzie Google Search Console daje również wiedzę na temat słów kluczowych, po jakich Twoi odbiorcy wchodzą na stronę, a to z kolei daje duży potencjał w planowanych akcjach reklamowych dla poszczególnych produktów lub usług. To między innymi stąd możesz wyłapać szanse dla poszczególnych elementów oferty, które warto promować w płatnych wynikach wyszukiwania w Google.
Narzędzie Google Moja Firma jest szczególnie polecane dla biznesów lokalnych, które posiadają swoje stacjonarne siedziby w mapach Google, aczkolwiek nie oznacza, że biznesy online nie mogą z nich korzystać;). Za pośrednictwem wizytówki swojej firmy w mapach możesz:
Tworząc wizytówkę firmy w mapach Google zyskujesz bezpłatną przestrzeń na promocję swojej firmy dla osób, które poszukują takich ofert, jak Twoja w Twojej okolicy.
Prowadząc sprzedaż online w Google nie sposób nie posiadać konta Merchant Center, za pośrednictwem którego przesyłasz informacje o produktach do systemu Google w celu udostępnienia ich w kampanii reklamowej Google Ads. A wszystko za pośrednictwem pliku produktów tzw. feedu, który ustawiasz z panelu swojego sklepu.
Aby wszystko działało poprawnie, najlepiej przygotować plik produktowy (feed) w formacie xml, dzięki czemu nie musisz przy każdej zmianie aktualizować bazy produktów z cenami – w przypadku xml Google automatycznie aktualizuje wszystkie dane o konkretnej porze dnia lub nocy, nawet co godzinę. Wszystko zależy od Twoich osobistych preferencji.
Narzędzie polecane dla każdego biznesu, który nie planuje zatrudniania programisty.
Za pośrednictwem Google Tag Manager możesz:
A wszystko to za pośrednictwem jednego kodu – Google Tag Managera, dzięki któremu możesz pominąć wgrywanie każdego narzędzia Google z osobna na swoją stronę.
Na koniec pamiętaj, że wszystkie zaprezentowane narzędzia są bezpłatne, a jedynym kosztem jest ich konfiguracja. Przy odpowiedniej wiedzy kosztem tym może być jedynie Twój czas lub wiedza i doświadczenia specjalisty w tym zakresie.
![]()
Alicja Gola2024-10-01Chciałabym serdecznie polecić Ewelinę - profesjonalistka z dużą wiedzą, zaangażowaniem i indywidualnym podejściem. Dzięki jej wsparciu moje projekty są teraz dopracowane i skuteczne. Bardzo doceniam jej cierpliwość, kreatywność i szybki kontakt. Zdecydowanie polecam!
Anna Dębska2022-02-17Najlepsza specjalistka z jaką pracowałam w tym temacie 👍👍👍. Bardzo rzetelna, zaangażowana i cierpliwa szczególnie jak ktoś nie do końca rozumie temat. Bardzo polecam współpracę z p. Ewelina 🙂
Trapper2021-10-19Jestem bardzo zadowolony ze współpracy z p.Eweliną. Zmiany, które wprowadziła w naszej kampanii Google Ads przyniosły efekty.
Cezary Rutka2021-05-18Dopiero zaczynałem przygodę z Gooogle Ads i mnóstwo rzeczy było dla mnie niejasnych. Po udzieleniu dostępu do konta Google Ads Pani Ewelina szybko poustawiała wszystko zgodnie z moimi oczekiwaniami dorzucając od siebie kilka sztuczek które bardzo korzystnie wpłynęły na efektywność kosztową kampanii. To była dobra współpraca. Dziękuję :)
Mateusz Rayzacher2021-03-15Ewelina to prawdziwy ekspert w swojej branży. Jej wiedza i profesjonalizm są na najwyższym poziomie. Z uporem i determinacją dąży do celu, którym jest sukces a jej sukces marketingowy przekłada się zawsze na wysokie zyski klienta co niniejszym potwierdzam i za wszystko dziękuję. Gorąco polecam!
Anna Rayzacher2021-03-15Od lat współpracujemy z większymi i mniejszymi agencjami, które pozycjonują strony naszych Klientów. Nigdzie jednak nie doświadczyliśmy faktycznej opieki nad kampanią oraz poczucia, że firmie naprawdę zależy na sukcesie firmy. Ewelina wykazała się ogromną wiedzą, doświadczeniem, włożyła mnóstwo pracy oraz cierpliwości aby jak najlepiej skonfigurować kampanię. Osiągnęła fantastyczne efekty, dzięki czemu każdego dnia przybywają nam nowi klienci 👍👌 Zdecydowanie polecam każdej niezdecydowanej firmie 😊
Tomasz Marciński2021-03-08Polecam
Kasper Kalfas2021-01-20Ewelina z chęcią pomogła mi doradzić w mojej taktyce marketingowej dot. branży fotowoltaicznej. Sprzedała mi wiele trików, które na pewno pomogą mi w biznesie online ;)
Aleksandra Marcinkowska2020-11-25Miałam przyjemność pracować z Panią Eweliną i jestem bardzo zadowolona z naszej współpracy. Pani Ewelina wykonała swoją pracę bardzo dobrze, w krótkim czasie. Wzięła pod uwagę wszystkie moje uwagi i była bardzo pomocna w tworzeniu Google Ads. Stały kontakt z Panią Eweliną i jej dostępność pozwoliła na dopracowanie każdego szczegółu, a wykonana przez nią praca przeszła moje oczekiwania. Bardzo polecam współpracę z Panią Eweliną.