Zdobywaj, angażuj, zwyciężaj – czyli jak tworzyć skuteczne reklamy w Google Ads

jak-tworzyć-skuteczne-reklamy

Z reklamą w Google jest trochę jak z komunikowaniem się kobiety z mężczyzną. Trzeba wiedzieć, jakich słów użyć, aby w ogóle zareagował a następnie zainteresować na tyle, by zaczął słuchać dalej. Jak to wykonać, aby  najniższym kosztem móc zyskać jak najwięcej oczekiwanych konwersji?

Przede wszystkim, znajdź konkurencyjne słowa kluczowe

Zanim zaczniesz tworzyć jakąkolwiek kampanię w Google Ads, zaprzyjaźnij się z planerem słów kluczowych. To bezpłatne narzędzie Google pomoże Ci określić, jakie frazy, użyte do reklamy nie pozbawią Cię miesięcznego budżetu w tydzień i pozwolą odróżnić od konkurencji. Uwzględniając, że na starcie nie dysponujesz wysokim budżetem, zastanów się, czy warto promować się na frazy ogólne, typu: psycholog warszawa, na którą promuje się masa konkurencji. Zamiast tego możesz postawić na mniej oblegane słowa kluczowe, związane rodzajami usług jak np. psychoterapia indywidualna warszawa, psycholog od uzależnień warszawa, itp. Istotne jest, aby wybrane frazy umieścić przy tworzeniu reklamy zarówno w nagłówkach jak i tekście reklamy.


Wyróżnij swoją ofertę

Istnieją 3 główne sposoby na wyróżnienie swojej oferty spośród konkurencji. Należą do nich: cena, termin lub jakość. 

Jeśli wiesz, że masz najlepsze ceny, zaznacz ją w nagłówku reklamy, typu ceny od x zł. Oferujesz wysyłkę tego samego dnia? Zaznacz tę informację już w nagłówku: Wysyłka tego samego dnia,  w 24h, itp. Chcąc podkreślić jakość zaznacz innowacyjne właściwości, zastosowania produktu bądź korzyści z nabycia usługi premium. 

Skieruj odbiorców na właściwą stronę

Pamiętaj, aby tworząc reklamę przekierować odbiorcę na stronę związaną z konkretną ofertą. Unikaj przekierowań na stronę główną, chyba, że jest to kampania brandowa.

Pamiętaj o rozszerzeniach

Rozszerzenia reklamy tworzą wszystkie dodatkowe informacje, które pozwolą Ci nie tylko zwiększyć powierzchnię samej reklamy, ale również zmniejszyć koszt dotarcia do klienta i bardziej sprecyzować obszar swojej działalności. 

Za pomocą rozszerzeń możesz dodać:

  • wiadomości sms, którą potencjalny klient może kliknąć za pośrednictwem reklamy z prośbą np. o ofertę lub kontakt.
  • formularz kontaktowy – wypełniany bezpośrednio z reklamy w Google Ads,
  • telefon kontaktowy
  • lokalizację swojej działalności 
  • ceny wybranych produktów
  • promocje
  • przydatne linki do poszczególnych podstron, odwołujące się do tematyki reklamy
  • objaśnienia reklam, czyli dodatkowe wyróżniki oferty, które nie zostały zawarte w reklamie lub które chcemy podkreślić
  • dodatkowe informacje, jak typy produktów/usług, oferowane marki, itp.
Zachęć do działania

W celu wzmocnienia całości przekazu umieść w reklamie wezwanie nakłaniające do konkretnego działania typu: 

  • Kup teraz
  • Zamów teraz
  • Zarezerwuj teraz
  • Skorzystaj z promocji
  • Dowiedz się więcej
  • Zadzwoń do nas teraz
  • Zapisz się
  • Uzyskaj wycenę
Nie zapomnij o powracających

Bo inni zapominają;) A ci którzy pamiętają, w ustawieniach odbiorców mają zdefiniowaną często tylko jedną, podstawową grupę: Wszyscy odbiorcy z 30 dni. W ten sposób masz nikłe szanse na dotarcie do idealnego klienta, a doskonałe do przepalania budżetu. Stąd zanim zaczniesz, pomyśl, co będziesz promować i do kogo chcesz z tym dotrzeć, aby odpowiednio wcześniej utworzyć odpowiednie grupy odbiorców. 

Podstawową grupę odbiorców dla e-commerce powinni stanowić użytkownicy, którzy dodali produkt do koszyka, ale ostatecznie nie doszło do zakupu. Drugą istotną grupą są klienci, którzy dokonali transakcji, których możesz na pewien czas wykluczyć z odbiorców reklamy.

Dla firm usługowych istotne będą z kolei osoby, które oglądały konkretną ofertę, lecz nie wykonali pożądanej konwersji, jak wysłanie formularza, zapis na newsletter, czy nie kliknęły na numer telefonu. Zawsze możesz wrócić do nich ponownie z bardziej spersonalizowaną kreacją.

 

Dodaj komentarz